söndag, juli 30, 2006

k&j

häromnatten omfamnades jag av min egen brist på disciplin och fann mig stirrande tillbaka i den pöl av självömkan som en riktigt illasinnad skrivarblockering kan föra med sig. därefter tog jag mig i väsenkinnet och drog in mig själv i min nästa fas av personliga utveckling.

resultatet: synopsiset för vad som kan bli min första långfilm är nu klart. alla tre akterna är färdigställda. scenerna i prologen är författade; enstaka scener i första akten likaså. under de kommande dagarna kommer fler scener att bli klara. konsekvenser och tillhörande ting är nedtecknade. karaktärernas tyngder fastställda. deras mardrömmar nermejslade. jag tänker inte berätta vad filmen handlar om. inte heller vilka skådespelare jag vill ha med (flera av dem vet det redan) eller var den ska spelas in.

vad jag dock KAN säga är att den går tillbaka till rötterna av den PERLENBERGska cinematiken. filmens stilistik kommer inte likna mina senaste kortfilmers rörliga DV-kamera.

däremot tänker jag avslöja en förkortning av arbetsnamnet på den: "K&J".

mer info när den finns...

Etiketter: