söndag, juni 08, 2008

tankar om dagens inspelning

åter hemma efter en alldeles ljuvlig inspelningsdag i MALMÖ av min nya kortfilm. den panik och ångest jag kände kvällen innan över att hitta rätt ton och känsla försvann så fort jag anlände till setet. att vara omgiven av människor man beundrar och inspireras av, har en underbar förmåga att lösa upp inre knutar på ett förmånligt vis. att bli upplyft av andra gör att man får en brinnande längtan efter att försöka göra detsamma i gengäld.

den här filmen kommer ha den tekniskt sett högsta kvaliteten som jag någonsin gjort, och det är en skön känsla att känna att man höjer ribban. dessutom så skingrades mina inre tvivel på att jag fastnat i ett givet formspråk vad gäller entagningskonceptet - det finns lite mer därinne inom mig, trots allt, vad gäller bildbeskärning och visuellt tänkande, trots allt, verkar det som.

och imorgon, när jag fått lite sömn och arbetat undan livets nödvändiga ting, så kommer det dessutom att dyka upp ett par bilder från inspelningen.

Etiketter: , ,