torsdag, augusti 03, 2006

rapport fran waterloo station

ett litet it-cafe vid sidan om enorma WATERLOO STATION. en bit bort harifran finns annu mer enorma (flerfaldigt inkorrekt svenska, erkannes) I-MAX biografen, som jag igar sag 3D-versionen av "SUPERMAN RETURNS" vid.

intervjun vid NFTS gick bra. det kandes som att de fick en bra bild av mig. vi skrattade och diskuterade tillsammans, vilket kandes bra. de hade kallat 39 av totalt 300 sokande. av dessa skall 6 valjas ut. de verkade imponerade over att jag hade hunnit med sa mycket trots min unga alder. jag forstad inte riktigt vad de menade - ibland blir jag stressad over att jag inte hunnit med mer.

innan intervjun skramde de upp mig med att fora mig till ett tomt, kallt rum, for en for-intervju uppgift. dar finns ett tiotal stillbilder, vissa fotografier och andra malningar, varav jag skulle valja ut en av dem och gora en av tva saker: skapa en historia baserad pa denna bilden, eller beratta om karaktarerna och deras forutsattningar, som fanns pa bilderna. jag fick 15min pa mig.

sjalva skolan ar pa gamla BEACONSFIELD STUDIOS, vilket gor att skolan ser ut som ett gammalt industriomrade. finns en stor hangarstudio med flera andra laga tegelbyggnader. jag kande det sa fort jag kommit till BEACONSFIELD fran SEERS GREAN and JORDANS, som jag bor i for narvarande, och intagit en alldeles underbar frukost pa lilla morgoncafeet THE CAPE (homemade grenola with youghurt and fruit & some plain coffee, please - och vilken grenola! underbart vacker och himmelskt god!), att detta, ja detta skulle jag kunna tanka mig att kalla for HEM.

jag tror inte jag kommer att komma in. men nu vet jag hur omradet ser ut, vilka tag jag ska ta och hur jag ska forbereda mig battre, infor nasta ar da jag soker igen.

jag ser fram emot PRAG i slutet av september.