onsdag, november 19, 2008

filmen lever sitt eget liv

det råder febril aktivitet vad gäller "STRÅ" just nu. i förra veckan höll jag flera möten i STOCKHOLM rörande projektet och imorgon håller jag två olika presentationer av filmen för våra samproducent-finansiärer; under den gångna veckan har ett antal nära vänner och arbetsbekanter fått ta del av grovklippningen och kommit med vägledande kommentarer; som av en slump, eller rent av ödets nyck, så har jag kommit i kontakt med en spännande grafiker som har påbörjat arbetet med layouten av postern och DVD-omslaget; min ljudtekniker ska påbörja ljuddesignen nu i dagarna och igårkväll nåddes jag av de första arbetsproverna till musiken och jag har även påbörjat lite samtal om post-produktionen. dessutom finns ett par filmfestivaler redan med i den yttre sfären.

nu har tiden anlänt då filmen rent av har börjat leva sitt eget liv; jag kan allt mer släppa taget om den och sätta tillit till att begåvade människor runtomkring mig bidrar med sina kunskaper och sin passion för att höja filmen till det som jag alltid trott att den kan bli. som filmens regissör och producent är jag ingenting utan de som vet mer om det som de vet mer om, än vad jag gör.

Etiketter: , , ,