måndag, oktober 12, 2009

extra inspelningsdag

morgonen efter avslutad inspelning av kompletterande fotage till min kommande kortfilm "SUPER HJÄLTEN". kroppen är mör och sinnet är lite segt. det har varit högt tempo och lite sömn i ett par dagar nu (mer än vanligt..) under förproduktionen. många trådar som ska böjas och bändas och viras ihop. det blev en väldigt lyckad inspelningsdag på SANDHAMMAREN, utanför YSTAD på ÖSTERLEN. dramatiskt fotage med arga vågor och fina färger på en avskalad och höstig färgpalett och en cape som fladdrade majestätiskt i kustvinden. nu har vi förhoppningsvis det vi behöver för att få en fin helhet åt vår film.

det var även underbart att få arbeta igen. som regissör så arbetar man väldigt sällan, rent konkret, med det man faktiskt tänker på hela tiden. att vara på inspelningsplan är nästan lite som att vara på scen. det är den korta stunden som har kulminerat av allt planerande och funderande och en och annan känsloavvägning. man kan skriva och redigera och finansiera sin film i all oändlighet, men att faktiskt spela in tar relativt kort, om än brutalt intensiv, tid. det känns alltid lite snopet efter varje inspelningsdag. man önskar man hade hunnit mer, haft bättre idéer, kommunicerat på ett annat sätt. men all in all är jag väldigt nöjd med gårdagens inspelning. det var jättefint att återse flera medlemmar av sommarens crew, och jag hoppas få möjligheten att arbeta med var och en igen. jag vet inte när jag kommer stå på en inspelningsplats som regissör igen - troligtvis inte förrän till våren. på det viset var inspelningsdagen igår en fin liten mellanlandning - tillräckligt intensiv för att hålla mig över energiytan, men inte tillräckligt omfattande för att stilla mitt begär. jag vill ha mer.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Anonymous Linus said...

hur går det, har du någon promolänk till filmen?

2:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home