torsdag, januari 14, 2010

farsans poster är fantastisk

snart får JOSEF FARES nya långfilm "FARSAN" snart premiär. trailern, som kan ses här nedan, är rolig. med i filmen är fina NINA ZANJANI som jag hade äran att filma med i somras i min egen film "SUPERHJÄLTEN". men det som jag gillar mest med "FARSAN" är faktiskt postern. det är nog en av mest effektiva svenska filmpostrarna jag har sett på väldigt, väldigt länge. filmens marknadsföringsfolk verkar ha insett den grundläggande sanningen: folk tycker det är roligt när andra folk har roligt - och visst verkar karaktärerna ha fruktansvärt skoj på postern.... MEN inte ska det ta mig 20minuters letande på nätet innan jag konkluderar att jag inte hittar den någonstans? på SF´s hemsida går den inte att ladda ner och spara. varför är inte svenska filmbolag intresserade av att marknadsföra sig? den enda platsen där man kan se den är på SF:s hemsida. so go fetch.

Etiketter: , , ,