måndag, februari 01, 2010

mina barnvänliga filmer

av en slump råkade jag hamna inne på STATENS BIOGRAFBYRÅS hemsida, och insåg att de hade en sökfunktion för alla filmer de granskat. all film som visas i offentliga sammanhang måste enligt lag granskas och åldersbedömas. och eftersom flertalet av mina kortfilmer har visats i diverse sammanhang, så finns det även omdömen om dem - som jag alltså aldrig tidigare läst, eftersom det inte har varit jag som har varit ansvarig för visningarna mina filmer visats på. tre av mina filmer har granskats.

angående min första kortfilm, "TYSTNADEN TALAR MÅNGA SPRÅK", skriver man: "Inslag av hot och misshandel med järnrör samt en genomgående ångestladdad och hotfull stämning." och tilldelar den ett beslut om "11 år". min kortfilm "CRISP" bedöms vara "barntillåten", och "VÄSENPUMPEN" likaså.

undrar om jag gjort för mesiga filmer?

Etiketter: , ,