fredag, juni 23, 2006

...

den här filmen är det mest personliga jag någonsin gjort. därför är det oerhört skönt att bevittna hur SARA och MAGNUS gjort den till sin egen. hur de maskerat och böjt. hur de ritat om och målat över. hur de bänt och hur de viskat om andra saker. mycket av filmen är mig själv. men mycket av filmen är också hur det skulle kunna vara. jag säger som skådespelaren ANDERS GRANSTRÖM: "under alla mina år har jag aldrig ljugit. bara hittat på."

en timme sedan spöktimmen. nu orkar jag inte mer, jag ger upp. bilderna flyter ihop. allting är lika bra och lika dåligt. jag kan inte välja mellan de olika klippen. ska lägga mig i sängen och se ett avsnitt av den fjärde säsongen av "STAR TREK: ENTERPRISE". andra avsnittet av BRENT SPINERS gästsspel som förfädern till ARIAN SOONG, mannen som skapade DATA i "STAR TREK: THE NEXT GENERATION". de visuella elementen i den fjärde säsongen är makalösa. synd bara att BERMAN & BRAGA körde serien i bottnen. 16 år vid rodret kan göra det mot en man. eller två.