lördag, augusti 05, 2006

någonstans i skåne...


tidigare idag genomfördes en preliminär förproduktionsdag någonstans i SKÅNE inför den tredje och sista filmen i IMPROVISATIONSTRILOGIEN.

inspelning sker i september men förproduktionen är redan igång.

det kommer en pressrelease i dagarna med mer info, men tills dess kan ni hålla till godo med dessa bildbevis för att vi arbetar hårt på en lördag.

med på bilderna finns min producent FREDRIK MYRTELL (från FILMCENTRUM SYD) och min fotograf JARNO VINSENCIUS (STUDIO 42).

det är första gången som jag arbetar med en GLIDECAM i en av mina filmer. JARNO, som är en van operatör av detta fantastiska verktyg, tyckte det var en bra idé att jag skulle få känna på hur det kändes med utrustningen. därav bilden ovan. låt oss bara konkludera att jag vann en nyfunnen respekt för JARNO efteråt...

bildbylines: 1. (bilden högst upp.) csaba bene perlenberg. foto: fredrik myrtell. 2. (bilden till vänster.) csaba bene perlenberg & jarno vinsencius. foto: fredrik myrtell. 3. (bilden nedanför.) fredrik myrtell. foto: cbp. 4 (bilden nedanför bild 3.) jarno vinsencius. foto: cbp. 5. (bilden nedanför bild 4.) csaba bene perlenberg. foto: fredrik myrtell. bilderna får inte återges utan uttryckligt tillstånd från csaba bene perlenberg.

Etiketter: