lördag, oktober 13, 2007

tupac

hotellrum i centrala BORÅS. sorterar i tankar och infall och ser bristerna i min struktur och dramatiska utveckling. då jag börjar från scratch frigör jag mig också från tidigare villfarelser som inte byggde på något annat än en intern logik. just nu finns det så mycket utrymme i berättelsen att jag på allvar funderar på att vända på begreppen och överge 3-aktsstrukturen och bege mig mot en 5-aktsstruktur.

i hörlurarna befinner sig ljudet från DISC 1 från den 3-disc långa "2Pac The 10th Anniversary Collection - The Sex, The Soul & The Street" som impulsinköptes tidigare idag. TUPAC SHAKUR är en av min tids största poeter, och angelägen på ett helt annat sätt än de flesta poeter eftersom han såg till att hans röst blev till en samtida angelägenhet.

Etiketter: , ,