söndag, september 14, 2008

galatea irriterar sig inte på väsenpumpen

en av mina absoluta favorit-bloggar (den enda bloggen jag följer maniskt) är GALATEAS LIVSIRRITATIONER. därför blev jag extra glad när jag såg att ANGELA skrivit om filmen i en del av sitt inlägg här:

Men ikväll var SVT fint. Jag tittade på Väsenpumpen, och tyckte om det skogslummiga kammarspelet. Den gediget ihopvikta historien som vecklades ur sin origami under timmens gång. Replikerna och tankarna. Jag minns inte när jag senast grät tyst för att i nästa stund snörvelskratta åt de två männens frustanden. Till och med min mor välsignade filmen. Which is like THIS big since she normally can't stand anything that isn't a bout a boy who meets this girl and have this wicked crush on her while looking dashing.

Det var ett bra avslut på kvällen, bara. Hon och jag. Lite äkthet i televisionen.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Älskar Väsenpumpen, men får panik då jag inte kan hitta info om hur man får tag i den! Finns den för nedladdning, i butik eller liknande?

3:46 em  
Blogger perlenberg said...

Den finns förhoppningsvis INTE till nedladdning.

Vi jobbar just nu på att försöka få ut den på DVD!

Stay tuned - och tack för att du tycker om filmen! Det värmer ngt oerhört!

C.

9:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home