söndag, juni 25, 2006

expandering

har just gjort en innehållsmässig överblick över filmen. vilka scener som finns i den, och vilka hål som behöver tätas. nu vet jag var någonstans jag ska sätta i resten av scenerna.

vi ligger nu på 34min 29sek 03bildrutor. på redigeringslinjen för scener som är någorlunda färdigklippta, men som jag fortfarande inte satt in i resten av filmen, finns det ytterligare 10min material. en del av detta är jag inte säker på om det behövs i filmen. annat vet jag att jag ska ha, men väntar på att jag ska bli klar med andra scener som jag ännu inte tagit tag i, för att de påverkas av dem. dumt att göra dubbeljobb, om det skulle visa sig att de behöver ändras.

men vi är lugnt över 40min-gränsen. och det finns mer än så som ska in. tror jag. kanske. långfilm, någon?