måndag, juni 26, 2006

snälla

strax innan klockan sex, måndag morgon. inte en droppe sömn i sikt. än. först nu är jag redo att börja rendera filmen. testvisningen kan bli tvingad att flyttas fram en timme så att jag hinner ta mig till MALMÖ. det återstår att se. grovklippningen som kommer visas idag kommer vara på 1h 8min. minsann. detta kommer givetvis att klippas ner till långt under timmen när grabbarna väl är klara med mig och min hybris. men just nu, medan träden svajar oroligt utanför fönstret och fiskmåsarna skränar och staden håller på att vakna till liv och det ser ut att bli en skön höstdag i denna så kallade sommaren, så känns det faktiskt helt underbart att lura sig själv att man just begått långfilmsdebut. bara för den här lilla stunden. snälla, ta inte ifrån mig den här känslan. i alla fall inte förrän efter testvisningen. när dammet lagt sig och blodet koagulerat. när stjärnorna fallit och slöjan slitits av. bara för den här lilla stunden - mellan nu och evigheten. jag har gjort fiktionslångfilm, banne mig.