onsdag, maj 09, 2007

round #2

ibland vandrar sinnet långsammare än viljan, ty viljan har en lika korrumperande kraft som den har en motiverande funktion. när jag nu påbörjar arbetet med det andra draftet av långfilmsmanuset, efter ca. tre månaders frånvaro från dess världar och idéer, dess stämning och ton, dess människor och öden och allehanda utvecklingar, börjar jag med att sakta läsa mig igenom allt kring-material som samlats i olika hörn av min in-box och diverse mappar och utskrifter och text-meddelanden i min mobiltelefon; mail där konversationer förts mellan de olika inblandade parterna; gamla blogginlägg och den ständigt svällande projekt-Bibeln. det första manusutkastet vågar jag fortfarande inte riktigt ge mig i kast med. inte innan jag stålsatt mig. men det kommer, det också. och sakta men säkert nås jag av små impulser - jag påminns om att min historia lever. den andas och den utmanar mig att försöka fånga och definiera den, eftersom den verkligen vill bli berättad.

berättelser som inte förändras för var ansats till definition är inte riktigt redo att bli tagen på allvar.

Etiketter: , , , ,