svensk films marknadsföringstrategi är ett skämt
den svenska filmhösten har nu presenterats på FILMHUSET i STOCKHOLM. 20 svenska filmer kommer få premiär under ett par månader. i programmet återfinns två nya MILLENNIUM-filmer och den 25:e BECK-filmen. av någon anledning har man lyckats premiarsätta de två första ROOKIE-filmerna med endast en vecka emellan. bäst i sammanhanget måste dock SVENSKA FILMINSITUTETS urusla marknadsföringsstrategi vara. som sedvanligt sedan en tid tillbaka publicerar man trailrar till samtliga filmer på FILMNYHETERNA.se. man gör det dock pa ett så torftigt sätt att jag inte vet vart jag ska bli av. varför sätta trailrarna på en enda sida? varför inte skapa en speciell trailer-sida för svensk film? och varför i alla gudars namn kan man inte ta script från trailrarna så att bloggar och andra hemsidor, inte minst olika sociala nätverk såsom FACEBOOK enkelt kan husera dem och därmed ge dem maximal spridning?
den svenska filmsfärens uppfattning om marknadsföring är lika med stenåldern. SKÄRPNING!
den svenska filmsfärens uppfattning om marknadsföring är lika med stenåldern. SKÄRPNING!
Etiketter: filmnyheterna.se, svensk film, svenska filminstitutet
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home