torsdag, november 26, 2009

kväll på dunkers

mörkt i PRODUKTIONSRUMMET här på BOOSTHbg på DUNKERS KULTURHUS. dörren är stängd och ljuset strömmar in från andra sidan gatan från NORRA HAMNENS angränsande bostadshus. sträcker jag lite på mig så ser jag glimtar av ett stormigt hav i en inkapslande marina. det tiltade taket ovanför mig är högt och det vinklade skrivbordet bredvid mig är fullt av post-it lappar. snart är den första akten till manuset färdigstrukturerat. det borde ta mig några dagar att renskriva och få 25 sidor manus i min hand. lagom till julafton borde jag vara klar med hela manuset. "borde" är i sammanhanget nyckelordet. samtidigt närmar vi oss en avslutning av min kommande film "SUPERHJÄLTEN". det har varit en väldigt krävande produktion på många plan och det ska bli både skönt och vemodigt när det är klart. väldigt många människor har utfört väldigt bra och spännande arbete på filmen, och jag hoppas att festivaler och en framtida publik kommer tycka lika mycket om deras insatser som jag. men just nu vill jag bara komma vidare med nästa projekt. ett projekt som utmanar mig och ger mig energi tillbaka. snart, så.

Etiketter: , ,