tisdag, september 26, 2006

arbetar på långfilmsmanuset. eller rättare sagt - jag skriver på det mer detaljerade treatment som min producent vill ha för att kunna gå vidare med projektet. det enda som står mellan mig och min långfilm är därmed mig själv. för oavsett hur mycket jag än tar i, finns det ingen kraft i världen som förmår mig att gå en omväg kring det jag verkligen vill göra - skriva själva manuset. det känns som en upprepning av saker jag redan bearbetat i mitt inre och i den korthuggna synopsis jag redan författat.

det är väldigt viktigt att jag lyckas ta mig igenom det här. men först måste jag hitta ett sätt att göra det på. av någon anledning har flytten till PRAHA tagit mycket av min kraft. emellanåt är jag väldigt trött och lite orkeslös. det är kanske bara seperationsångesten som spökar.

summa summarum: författande kan vara en sabla tristess. speciellt när formalian kommer före formen.