söndag, juni 14, 2009

pokaler & pengar

om fyra timmar hålls prisceremonin för de norska och internationella kortfilmerna samt de norska långfilmsdokumentärerna. då vet vi vilka filmer som kammat hem pokalerna och pengarna. vanligtvis är jag nervös inför sådana tillställningar. och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte ville att "STRÅ" skulle vinna ikväll. det vill jag. pengarna skulle sitta fint för att kunna ta mig igenom ytterligare ett par månader av kreativt skapande och ge mig en lugnare monetär situation. men jag tror inte att vi kommer vinna - och det känns faktiskt helt okej. jag är lugn med det. här finns ett par filmer som verkligen imponerat på mig, och jag hoppas att några av dem vinner.

min vistelse här har varit precis så himmelsk som jag ville att den skulle vara. vinden genom löven i träden utanför fönstret här på hotellets tredje våning är en underbar ljudfond. men avstånd ger perspektiv; lugn skapar hunger. trots detta vill jag ogärna åka härifrån.

Etiketter: , ,