söndag, juni 14, 2009

we´ll always have grimstad...

det kändes på något sätt bättre att inte vinna i år heller, jämfört med förra året. antagligen för att jag tycker att det här årets vinnare i den internationella kortfilmssektionen verkligen förtjänade att vinna; det var en av tre filmer som jag hoppades på. förutom "NEXT FLOOR" och "THE GROUND BENEATH" så var det SAM TAYLOR-WOODS "LOVE YOU MORE" (som jag skrev om här) som tog hem spelet. välförtjänt!

för närvarande slussas alla festivaldeltagarna till STRAND HOTELL för avslutningsfesten. själv sitter jag på hotellrummet och skriver på manuset till filmen som ska spelas in om fyra veckor. ingen rast och ro för de som inte vinner. nästa år. ja, då jävlar...

dessutom ett stort grattis till JOHAN PALMGREN och ÅSA BLANCK som vann hedersomnämnande för sin fantastiska film "ANDERS OCH HARRI", som jag skrev om här för någon dag sedan.

sammanfattningsvis, så vill jag bara ge er ett tydligt exempel om varför jag älskar den NORSKA KORTFILMFESTIVALEN I GRIMSTAD: den årliga festivalbåtturen med M/S BIBBEN är en tydlig representant för den unika stämning som världens bästa kortfilmsfestival har:

Etiketter: , , ,