torsdag, juni 29, 2006

feedback-trilogin

att ha tre olika feedbackmöten om samma film under en och samma kväll är kanske att ta i. min vana trogen gör jag ingenting halvhjärtat. igårkväll var en sådan gärning. först hemma hos fantastiska familjen fransson, som gav motsatta reaktioner mot vad som vädrades hos FC Syd kvällen innan. då jag lunkade hem under gråtyngda moln (en mycket lämplig cinematisk symbolisk representation av mitt inre tillstånd av förvirring) försökte jag förena dessa båda, högst motsägande feedback-sessioner. som om inte det räckte, hörde jag senare under kvällen först från SARA och sedan från ROGER. båda bjöd på mycket konstruktiva samtal.

jag tror att en bild av hur filmen kommer se ut, börjar ta form hos mig. jag har en del klippidéer som jag vill prova på. men först behöver jag verkligen lite ledighet. det är första gången på väldigt, väldigt länge som jag inte börjar vrida på mig på tanken på självpåtagen icke-aktivitet.

och filmen kommer nog heller inte att bli i långfilmsformat. den debuten verkar vilja vänta på sig.