söndag, september 28, 2008

morning networking

på grund av diverse anledningar har jag inte haft möjlighet att deltaga i eller uppleva årets NORDIC PANORAMA 5 CITIES FILM FESTIVAL, som i år äger rum på hemmaplan, i MALMÖ. förra året vann jag ju som bekant NEW NORDIC VOICES AWARD på festivalen, som då ägde rum i OULU, FINLAND. men i morse, någon gång kring 06:15 på söndagsmorgonen, då jag i morgonmörkret var på väg mot CENTRALSTATIONEN efter nattens arbetspass på det civila jobbet, så passerar jag två män utanför H&M på GUSTAV ADOLFS TORG.

- "... så, har du några nya projekt på gång, då?" undrar den ena av männen medan han kramar om sin fina vita NORDIC PANORAMA 2008 folder under armen.

om inte det är en fin bild av vilken betydelse nätverkandet har under NORDIC PANORAMA, så vet jag inte vad. söndag morgon. mörkt. renhållnings-lastbilarna och ett fåtal eftersläntrare från klubbarna som stängde för över en timme sedan är de enda inom räckhåll. enstaka gröna bussar som passerar sina hållplatser. fiskmåsar som landar och flyger iväg. skräp överallt. och så två herrar. med sina fina vita foldrar. utanför H&M. kvart över sex på morgonen. som pratar om sina kommande projekt.

poetry in visual motion.

Etiketter: , , , , , ,